Vissa kakor (cookies) är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera. De som du kan välja används för att utveckla och förbättra webbplatsen samt anpassa innehåll och funktioner för dig.
Mer information om kakor (cookies)
Publicerad 2024-06-26 14.14
Det kommunala dricksvattnet i Kappelshamn är nu säkert att dricka. Det visar de vattenprover som Region Gotland låtit analysera.
Det är viktigt att elda på rätt sätt.
Region Gotland samlar in sopor på hela Gotland.
När vi bygger på Gotland vill vi skapa ett gott liv för människor, djur och natur.
Mycket skräp går att använda igen.
Välkommen till Region Gotlands sidor om miljö och hälsa.
Utan rent vatten kan vi inte leva. Därför måste vi ta hand om vattnet som finns i vår natur.
Det finns sju centraler för återvinning på Gotland.