Sök

Återvinningscentraler – lättläst

Det finns sju centraler för återvinning på Gotland.

Centralerna har öppet på olika dagar.
De är oftast stängda på helgdagar
som jul, nyår, påsk och midsommar.

Du kan läsa när det är öppet
på centralernas sidor.
Du kan också ringa och fråga oss
0498 26 90 00

Det är extra viktigt att du tar med farliga sopor
till centralen för återvinning.
Till exempel batterier, målarfärg,
medel mot ogräs och andra kemiska medel.

Släng aldrig sådant bland de vanliga soporna
Det kan skada miljön och människors hälsa.

Fråga personalen på centralen för återvinning
om du inte vet var du ska slänga en sak.

Kontakta oss

Region Gotland

Vi guidar dig rätt – kontakta regionupplysningen via knappval 9. Tänk på att inte skriva personnummer eller känsliga personuppgifter när du kontaktar oss via e-post.

Öppettider idag:  07.00 – 17.00

Sidinformation

Senast uppdaterad:
15 april 2025

Sidfot

Sidfot logga

Kontakta Region Gotland

Välkommen att kontakta oss via telefon eller e-post.

Öppettider idag:  07.00 – 17.00