Sök

Vatten och avlopp – lättläst

Utan rent vatten kan vi inte leva. Därför måste vi ta hand om vattnet som finns i vår natur.

I flera delar av Sverige
har det varit brist på vatten
de senaste åren.
Det beror på att klimatet ändras
och jorden har blivit varmare.

På Gotland måste vi spara på vattnet.
Alla måste hjälpas åt med det.
Annars kan vattnet ta slut.

På landet har många egen brunn.
Då är det viktigt att kontrollera
att vattnet är rent.
Särskilt barn och djur kan bli sjuka
av smutsigt vatten.

Kontakta Region Gotland

Vi svarar på frågor om vår service och verksamheter, hör av dig till oss på telefon eller e-post.

Öppettider idag:  07.00 – 17.00

Sidinformation

Senast uppdaterad:
2 februari 2024
Dela sidan

Sidfot

Sidfot logga

Kontakta Region Gotland

Vi svarar på frågor om vår service och verksamheter, hör av dig till oss på telefon eller e-post.

Öppettider idag:  07.00 – 17.00