Avfall och återvinning – lättläst
Region Gotland samlar in sopor på hela Gotland.
Vi hämtar vanliga sopor
och matrester.
De slängs i två olika tunnor.
Det är företaget Verdis AB
som kör sopbilarna på Gotland.
De jobbar åt Region Gotland.
Här kan du läsa mer om
hur du sorterar annat skräp:
Kontakta oss
Region Gotland
Vi guidar dig rätt – kontakta regionupplysningen via knappval 9. Tänk på att inte skriva personnummer eller känsliga personuppgifter när du kontaktar oss via e-post.
Hjälpte informationen på sidan dig?
Sidinformation
- Senast uppdaterad:
- 20 januari 2025