Familjehem – lättläst
Ibland kan ett barn inte bo med sina föräldrar. Då behövs ett familjehem.
Familjehem är vanliga familjer
som har tid och plats för ett extra barn.
De ska kunna ge barnet
trygghet och kärlek.
Ibland bor barnet där en kort tid.
Ibland är det flera år.
Familjehemmet ska hjälpa barnet
att ha kontakt med sina föräldrar,
syskon och andra viktiga personer.
Socialtjänsten ska hjälpa
både familjehemmet
och barnets riktiga familj.
Kontakta oss
Region Gotland
Vi guidar dig rätt – kontakta regionupplysningen via knappval 9. Tänk på att inte skriva personnummer eller känsliga personuppgifter när du kontaktar oss via e-post.
Hjälpte informationen på sidan dig?
Sidinformation
- Senast uppdaterad:
- 2 februari 2024