Mat och meny på våra boenden

Maten på våra boenden har stor betydelse för välmående och trivsel. Här presenterar vi matsedeln på våra särskilda boenden och demensboenden.

illustration med verktyg för mat

Menyn består av en variation av traditionell husmanskost och maträtter med moderna inslag. Maten är till stor del lagad från grunden och menyn kan anpassas utifrån gästernas önskemål. Matsedeln är årstidsanpassad och uppmärksammar helgdagar och högtider.

Vi utgår från Region Gotlands mat- och måltidspolicy och arbetar aktivt med att öka andelen ekologiska samt närproducerade livsmedel.

Dagligen serveras frukost, lunch, middag och tre mellanmål. Lunch, dessert och kvällsmat tillagas av kockar i våra produktionskök. Frukost, mellanmål och fika bereds av personal på boendet.

Kontakta Region Gotland

Region Gotlands kundtjänst

Vi svarar på frågor om vår service och verksamheter, hör av dig till oss på telefon eller e-post.

Öppettider idag:  07.00 – 17.00 (Dag före Kristi Himmelsfärds dag - knappval 1 och 9 stänger 14.00)

Sidinformation

Senast uppdaterad:
11 april 2024

Sidfot

Sidfot logga

Kontakta Region Gotland

Öppettider idag:  07.00 – 17.00 (Dag före Kristi Himmelsfärds dag - knappval 1 och 9 stänger 14.00 )