Samtal för råd och stöd

Alla familjer och familjemedlemmar hamnar i tuffa perioder ibland. Då kan stöd och rådgivning behövas.

Du som är barn, ungdom upp till 21 år eller förälder kan få rådgivande eller stödjande samtal, cirka fem samtal.

• Vi för inga journaler och samtalen är kostnadsfria.
  • Vi kan även träffas digitalt.

Samtal för dig som är barn eller ungdom

• Du känner oro på grund av separation, konflikter eller annat som händer i familjen.
  • Du är orolig på grund av beroende, psykisk ohälsa eller våld i familjen.
  • Du upplever att ni har svårt att prata eller nå fram till varandra i familjen.
  • Du har en förälder, syskon eller annan närstående som är sjuk.

Samtal för dig som är förälder

• Du är orolig för ditt barn i samband med separation eller annan kris inom familjen.
  • Du är orolig på grund av beroende, psykisk ohälsa eller våld i familjen.
  • Du upplever att ditt barn har svårt att hantera ilska.
  • Du upplever att ni har svårt att prata och nå fram till varandra i familjen.
  • Du behöver råd och stöd i din föräldraroll, antingen i grupp eller enskilt.

För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du komma regelbundet på de tider som vi kommer överens om. Det innebär att du ibland kommer att behöva prioritera behandlingen framför skola eller arbete.

Kontakta Region Gotland

Familjestödsenheten

Österväg 10, Visby

Vår telefon är öppen helgfira vardagar klockan 07:00 - 17:00.
Lämna ett meddelande så ringer vi upp dig.

Avbokning/uteblivet besök
Återbud lämnas minst 24 timmar innan besöket. Du avbokar via e-post eller telefonnummer. Lämna dina kontaktuppgifter så hör vi av oss.

Region Gotlands kundtjänst

Vi svarar på frågor om vår service och verksamheter, hör av dig till oss på telefon eller e-post.

Öppettider idag:  Stängt

Sidinformation