Du som är under 18 år och anhörig

Många barn och ungdomar känner någon eller bor med någon som har en sjukdom, en funktionsnedsättning, ett skadligt beroende eller psykisk ohälsa.

Du som barn eller ungdom och anhörig kan behöva stöd. Här finns information om vilken hjälp du kan få.

Familjestöd

Familjestödsenheten finns för barn och ungdomar/unga vuxna 0-21 år och deras föräldrar. Familjestödsenheten erbjuder stöd och vägledning.

Det kan handla om att du har en förälder som är beroende av alkohol eller har psykisk ohälsa. Då finns vi för dig.

Barnsamtal

Du som lever i en familj där någon vuxen dricker för mycket, använder droger eller spelar om pengar har rätt till information, råd och stöd. Ett sådant stöd är barnsamtal inom alkohol- och drogrådgivningen.

Relaterad information

Öppettider idag:  07.00 – 17.00 (Valborgsmässoafton - knappval 1 och 9 stänger 14.00)

31 januari 2024

Öppettider idag:  07.00 – 17.00 (Valborgsmässoafton - Knappval 1 och 9 stänger 14.00)