Sök

Synpunkter och förslag – lättläst

Har du förslag på hur Gotland kan bli bättre?
Berätta det för oss.

Region Gotland vill gärna veta
vad folk som bor på Gotland tycker.
Det finns flera sätt att berätta det på.

Du kan prata direkt med en politiker
eller någon som jobbar för Region Gotland.

Du kan också använda ett formulär
på vår webb.

Då ska du får svar inom 10 dagar.

Har du en bra idé eller ett förslag
Då kan du lämna in ett Gotlandsförslag.

Alla som bor på Gotland får lämna in
Gotlandsförslag.

Barn får också göra det.

Politikerna får alla förslag
som många håller med om.

Och det kan bli verklighet

Här kan du lämna in ett Gotlandsförslag:

Kontakta oss

Region Gotland

Vi guidar dig rätt – kontakta regionupplysningen via knappval 9. Tänk på att inte skriva personnummer eller känsliga personuppgifter när du kontaktar oss via e-post.

Öppettider idag:  07.00 – 16.00

Sidinformation

Senast uppdaterad:
21 november 2025

Sidfot

Sidfot logga

Kontakta Region Gotland

Välkommen att kontakta oss via telefon eller e-post.

Öppettider idag:  07.00 – 16.00