Sök

Ekologisk hållbarhet – lättläst

Alla måste hjälpa till att ta hand om Gotland.

Ekologisk hållbarhet
är en viktig fråga på Gotland.
Vi behöver ta hand om vår ö.

Vi måste också tänkta på framtiden
och de som lever här då.
De ska också kunna andas ren luft
och dricka rent vatten.

Region Gotland vill vara en förebild
och har flera mål. Några av dem är:

  • Gotland ska sluta med utsläpp
    som gör klimatet varmare.
  • Det ska finnas rent vatten att dricka
    och mycket vatten i marken.
  • Östersjön ska vara ett levande
    och friskt hav.

Kontakta oss

Region Gotland

Vi guidar dig rätt – kontakta regionupplysningen via knappval 9. Tänk på att inte skriva personnummer eller känsliga personuppgifter när du kontaktar oss via e-post.

Öppettider idag:  Stängt

Sidinformation

Senast uppdaterad:
5 februari 2024

Sidfot

Sidfot logga

Kontakta Region Gotland

Välkommen att kontakta oss via telefon eller e-post.

Öppettider idag:  Stängt