Sök

Synpunkter och förslag – lättläst

Har du förslag på hur Gotland kan bli bättre? Berätta!

Region Gotland vill gärna veta
vad folk som bor på Gotland tycker.
Det finns flera sätt att berätta det på.

  • Du kan prata direkt med en politiker
    eller någon som jobbar för Region Gotland.
  • Du kan också använda ett särskilt formulär
    på vår hemsida.
  • Då ska du får svar inom 10 dagar.

Har du en idé om en större förändring?
Då kan du lämna in ett medborgarförslag.

  • Alla som bor på Gotland får lämna in
    medborgarförslag.
  • Barn får också göra det.
  • Politikerna läser alla förslag
    och röstar ja eller nej.
  • Här kan du lämna in ett medborgarförslag:

Kontakta Region Gotland

Region Gotlands kundtjänst

Vi svarar på frågor om vår service och verksamheter, hör av dig till oss på telefon eller e-post.

Öppettider idag:  07.00 – 17.00

Sidinformation

Senast uppdaterad:
2 februari 2024

Sidfot

Sidfot logga

Kontakta Region Gotland

Vi svarar på frågor om vår service och verksamheter, hör av dig till oss på telefon eller e-post.

Öppettider idag:  07.00 – 17.00