Om Region Gotland – lättläst
Gotland är både en kommun och en region.
På Gotland bor ungefär 61 000 personer.
Av dem bor 26 000 i Visby.
Andra större orter Hemse, Slite, Roma
och Klintehamn.
Region Gotland är både en kommun
och en region.
Därför har Region Gotland ansvar
för många olika saker.
Region Gotland har bland annat hand om
skolor, gator och lekplatser.
Och sopor, sjukvård och brandkåren.
Kontakta oss
Region Gotland
Vi guidar dig rätt – kontakta regionupplysningen via knappval 9. Tänk på att inte skriva personnummer eller känsliga personuppgifter när du kontaktar oss via e-post.
Hjälpte informationen på sidan dig?
Sidinformation
- Senast uppdaterad:
- 2 februari 2024