Sök

Våld i nära relationer – lättläst

Är du rädd för någon i din närhet?
Skadar någon dig?
Det finns hjälp att få.


Det är aldrig okej att någon slår dig
eller skrämmer dig.
Det är inte heller okej att någon
kallar dig elaka saker
eller tvingar dig att göra saker.

Du kan få hjälp om det händer dig.
Du kan också få hjälp
om du är rädd att skada någon annan.

Är det akut?

  • Ring 112 - SOS Alarm

Dagtid, vardagar

Ring Familjefrid för stöd och hjälp.
Telefonnummer: 0498-26 33 13
E-post: familjefrid@gotland.se
Mer information om Familjefrid

Kvällar, nätter och helger

Ring socialjouren vid brådskade behov av stöd och hjälp.
Telefonnummer: 0498-26 91 45.
Du kan också be att bli kopplad till socialjouren via 112 - SOS Alarm.

Polisen

Telefonnummer: 114 14

Kvinnojour

Kvinnojouren Amanda
Telefonnummer: 073-049 29 01

Kontakta oss

Region Gotland

Vi guidar dig rätt – kontakta regionupplysningen via knappval 9. Tänk på att inte skriva personnummer eller känsliga personuppgifter när du kontaktar oss via e-post.

Öppettider idag:  07.00 – 16.00

Sidinformation

Senast uppdaterad:
28 november 2024

Sidfot

Sidfot logga

Kontakta Region Gotland

Välkommen att kontakta oss via telefon eller e-post.

Öppettider idag:  07.00 – 16.00