Sök

Upphandlingar

Se aktuella upphandlingar. Ta del av kommande upphandlingar i upphandlingsplanen.

Aktuella upphandlingar

Här kan du se aktuella upphandlingar. Det är kostnadsfritt att lämna anbud men du måste registrera dig i verktyget. All information som du behöver för att lämna anbud finns i systemet.

Region Gotland kommer att genomföra en övergång till upphandlingssystemet e-Avrop från och med januari 2024. Det innebär några förändringar för er som leverantörer och vi vill ge er en kort information.

Varför byter vi system? Vårt nuvarande avtal med Tendsign löper ut inom kort vilket innebär att vi gjort en ny upphandling. Region Gotland arbetar dessutom för att förenkla och effektivisera upphandlingsprocessen för alla parter. Genom att byta till e-Avrop kommer vi kunna erbjuda en smidigare och mer användarvänlig upplevelse för både oss och våra leverantörer.

Vad innebär detta för dig som anbudsgivare?

  • Ny inloggning för att se annonserade upphandlingar och kunna lämna anbud. Inloggning skaffar du här: https://www.e-avrop.com/register.aspx
  • Att lämna anbud: Vill ni lämna anbud på en annonserad upphandling i e-Avrop så finns formulär för det i systemet. I systemet ställer ni också frågor under anbudstiden + eventuellt ytterligare i processen som de ser där. Formuläret för att lämna anbud kan se något annorlunda ut, men det finns givetvis stöd att få. Här hittar ni mer information till leverantörer: https://info.e-avrop.com/tjanster/for-leverantorer/

Notera att det kommer att finnas en övergångsperiod där både det gamla systemet, Tendsign, och det nya systemet, e-Avrop, kommer att vara i bruk samtidigt då vi måste avsluta de påbörjade upphandlingarna i Tendsign. Under denna tid kommer ni alltså behöva två inloggningar. Länkar till båda systemen och Region Gotlands pågående upphandlingar i respektive system kommer finns under sidan "Aktuella upphandlingar".

Vi arbetar för att bytet av upphandlingssystem ska gå så smidigt som möjligt. Har ni frågor eller synpunkter återkom gärna till projektledare Sofia Rosell (sofia.rosell@gotland.se)

Upphandlingsplan

Vår upphandlingsplan ska ge information och uppmuntra till dialog inför kommande upphandlingar. Vi vill också ge ökad framförhållning för leverantörer att delta i kommande upphandlingar.

Region Gotlands upphandlingsplan innehåller flertalet av våra större upphandlingar och avrop under året. Planen har tagits fram i samarbete med alla Region Gotlands förvaltningar. Förvaltningarna sköter några upphandlingar separat, dessa upphandlingar är inte med i Region Gotlands upphandlingsplan.

Region Gotland samarbetar med andra inköpscentraler. Dessa upphandlingar är inte med i Region Gotlands upphandlingsplan.

Innan upphandlingen är annonserad kan vi inte informera om starttid för enskilda upphandlingar.

Inköpsbehoven och planen kan förändras under året.

Här hittar du Region Gotland upphandlingsplan för 2024 Pdf, 8.1 MB.

Kontakta Region Gotland

Upphandlingsstödsenheten

Visborgsallén 19

621 81 Visby

Vår upphandlingsupport svarar på frågor som rör inköp, upphandling och avtal. Om vi inte kan svara på frågan så hjälper vi dig att komma i kontakt med rätt person eller avdelning.

Vår support är öppen varje vardag och vi svarar alltid så fort vi kan.

Region Gotlands kundtjänst

Vi svarar på frågor om vår service och verksamheter, hör av dig till oss på telefon eller e-post.

Öppettider idag:  Stängt

Sidinformation

Senast uppdaterad:
13 februari 2024

Sidfot

Sidfot logga

Kontakta Region Gotland

Vi svarar på frågor om vår service och verksamheter, hör av dig till oss på telefon eller e-post.

Öppettider idag:  Stängt