Policy och riktlinjer
Syftet med Region Gotlands inköpspolicy och riktlinjer är att styra alla inköp så att de bidrar till att nå Region Gotlands vision och mål samt att tillgodose våra behov av varor, tjänster och byggentreprenader.
Inköpspolicy
Region Gotlands inköpspolicy beskriver övergripande de förutsättningar som reglerar och ligger till grund för inköp, vilka principer som är vägledande för beslut och styrning samt ansvarsfördelning. Vidare anges hur inköpspolicyn ska förvaltas.
Riktlinje för inköp
Region Gotlands riktlinje för inköp beskriver hur målen med policyn ska förverkligas med Region Gotlands inköpsprocess och vägledande principer samt förvaltning av Region Gotlands riktlinje för inköp.
Riktlinje för direktupphandling
Region Gotlands riktlinje för direktupphandling beskriver hur direktupphandling får genomföras och vilken generell ansvarsfördelning som gäller, beloppsgränser, krav på dokumentation och diarieföring. Vidare hur riktlinje för direktupphandling ska förvaltas. Eftersom olika förvaltningar/nämnder är att se som egna upphandlande myndigheter kan processen för direktupphandling skilja sig något åt.
Fler riktlinjer
Kontakta Region Gotland
Region Gotlands kundtjänst
Vi svarar på frågor om vår service och verksamheter, hör av dig till oss på telefon eller e-post.
Hjälpte informationen på sidan dig?
Sidinformation
- Senast uppdaterad:
- 14 februari 2024