Sök

Policy och riktlinjer

Syftet med Region Gotlands inköpspolicy och riktlinjer är att styra alla inköp så att de bidrar till att nå Region Gotlands vision och mål samt att tillgodose våra behov av varor, tjänster och byggentreprenader.

Inköpspolicy

Region Gotlands inköpspolicy beskriver övergripande de förutsättningar som reglerar och ligger till grund för inköp, vilka principer som är vägledande för beslut och styrning samt ansvarsfördelning. Vidare anges hur inköpspolicyn ska förvaltas.

Riktlinje för inköp

Region Gotlands riktlinje för inköp beskriver hur målen med policyn ska förverkligas med Region Gotlands inköpsprocess och vägledande principer samt förvaltning av Region Gotlands riktlinje för inköp.

Riktlinje för direktupphandling

Region Gotlands riktlinje för direktupphandling beskriver hur direktupphandling får genomföras och vilken generell ansvarsfördelning som gäller, beloppsgränser, krav på dokumentation och diarieföring. Vidare hur riktlinje för direktupphandling ska förvaltas. Eftersom olika förvaltningar/nämnder är att se som egna upphandlande myndigheter kan processen för direktupphandling skilja sig något åt.

Fler riktlinjer

Kontakta Region Gotland

Upphandlingsstödsenheten

Visborgsallén 19

621 81 Visby

Vår upphandlingsupport svarar på frågor som rör inköp, upphandling och avtal. Om vi inte kan svara på frågan så hjälper vi dig att komma i kontakt med rätt person eller avdelning.

Vår support är öppen varje vardag och vi svarar alltid så fort vi kan.

Region Gotlands kundtjänst

Vi svarar på frågor om vår service och verksamheter, hör av dig till oss på telefon eller e-post.

Öppettider idag:  Stängt

Sidinformation

Senast uppdaterad:
14 februari 2024

Sidfot

Sidfot logga

Kontakta Region Gotland

Vi svarar på frågor om vår service och verksamheter, hör av dig till oss på telefon eller e-post.

Öppettider idag:  Stängt