Program för studentavslutningen
Den 5 juni firas de blivande studenterna med ceremoni i kongresshallen Wisby Strand med lunch, utspring, vagnkortege och tårtätning på stan. Det är Wisbygymnasiet ansvarar för traditionsenliga studentavslutningen.
Program för avslutningsdagen – fredagen den 5 juni
09.30 Entrédörrarna till Wisby Strand öppnas och välkomstdrink serveras på nedre planet
10.00 Ceremoni i kongresshallen – med tal och stipendieutdelning. Gotlandsmusiken och estetkören uppträder på scenen
11.00 Studentlunchen startar
12.00 Studentutsläpp från västra balkongen
14.00 Vagnskortegen avgår från hamnen
15.00 Wisby Centrum bjuder på studenttårta på Östertorg
16.00 Kortegen avgår från Östergravar och åker runt i Visby.
c:a 17.15 Kortegen avslutas vid Gutavallen. Därefter finns möjligheten att gå vidare till ett gemensamt studentfirande på något av Visbys uteställen.
Om du inte har möjlighet att vara på plats kan du se sändningen av utspringet live på gotland.se eller helagotland.se.
Kontakta oss
Hjälpte informationen på sidan dig?
Sidinformation
- Senast uppdaterad:
- 22 maj 2026
