Sök

Program för studentavslutningen

Den 5 juni firas de blivande studenterna med ceremoni i kongresshallen Wisby Strand med lunch, utspring, vagnkortege och tårtätning på stan. Det är Wisbygymnasiet ansvarar för traditionsenliga studentavslutningen.

Program för avslutningsdagen – fredagen den 5 juni

09.30 Entrédörrarna till Wisby Strand öppnas och välkomstdrink serveras på nedre planet

10.00 Ceremoni i kongresshallen – med tal och stipendieutdelning. Gotlandsmusiken och estetkören uppträder på scenen

11.00 Studentlunchen startar

12.00 Studentutsläpp från västra balkongen

14.00 Vagnskortegen avgår från hamnen

15.00 Wisby Centrum bjuder på studenttårta på Östertorg

16.00 Kortegen avgår från Östergravar och åker runt i Visby.

c:a 17.15 Kortegen avslutas vid Gutavallen. Därefter finns möjligheten att gå vidare till ett gemensamt studentfirande på något av Visbys uteställen.

Om du inte har möjlighet att vara på plats kan du se sändningen av utspringet live på gotland.se eller helagotland.se.

Kontakta oss

Karin Lekander
Rektor för rektorsområde 4

Ansvarig för estetiska programmet, fordons- och transportprogrammet, hotell- och turismprogrammet, humanistiska programmet samt restaurang- och livsmedelsprogrammet.

Karin ansvarar även för planeringen av studentfirandet.

Ulrika Forsberg
Rektor för anpassad gymnasieskola och Desideria anpassad grundskola och kompletterande fritidshem

Sidinformation

Senast uppdaterad:
22 maj 2026

Sidfot

Sidfot logga

Kontakta Region Gotland

Välkommen att kontakta oss via telefon eller e-post.

Öppettider idag:  07.00 – 17.00