Ekologisk hållbarhet – lättläst
Alla måste hjälpa till att ta hand om Gotland.
Ekologisk hållbarhet
är en viktig fråga på Gotland.
Vi behöver ta hand om vår ö.
Vi måste också tänkta på framtiden
och de som lever här då.
De ska också kunna andas ren luft
och dricka rent vatten.
Region Gotland vill vara en förebild
och har flera mål. Några av dem är:
- Gotland ska sluta med utsläpp
som gör klimatet varmare. - Det ska finnas rent vatten att dricka
och mycket vatten i marken. - Östersjön ska vara ett levande
och friskt hav.
Kontakta Region Gotland
Region Gotlands kundtjänst
Vi svarar på frågor om vår service och verksamheter, hör av dig till oss på telefon eller e-post.
Hjälpte informationen på sidan dig?
Sidinformation
- Senast uppdaterad:
- 5 februari 2024