Så säljer vi Sverige - vad kan vi säga om den nya strategin för en starkare Sverigebild i utlandet?
Karta
Se evenemangets plats på kartan
Beskrivning av samhällsfrågan
I våras presenterades den nya strategin för en starkare Sverigebild i utlandet. Genom den ska svenska företag, myndigheter och organisationer kunna kommunicera Sverige enkelt utifrån sina behov. Så frågan är hur Sverige står sig i den globala konkurrensen och vad som sticker ut i bilden av Sverige.
Medverkande
Håkan Jevrell, Statssekreterare hos bistånds- och utrikeshandelsminister Benjamin Dousa, Utrikesdepartementet
Madeleine Sjöstedt, Generaldirektör, Svenska institutet
Jaani Heinonen, Head of Investment Promotion, Business Sweden
Hans von Uthmann, Ordförande, Sveriges Olympiska Kommitté
Linda Vikström Nielsen, Kommunikationschef, IKEA Sverige
Anna Rudels, Moderator, Stf generaldirektör, Svenska institutet
Evenemangsinformation
Evenemangstyp: Debatt/panelsamtal
Evenemangs-ID: 1882
Språk: Svenska
Förtäring: Nej
Arrangörsuppgifter
Kontaktperson: Hanna Hessling, Svenska institutet, hanna.hessling@si.se
Senast uppdaterad: Onsdag 18 juni 2025