Gå till startsidan
Gå till startsidan
Sök

Taggat, spårbart och cirkulärt – förbered dina produkter inför framtida krav

Onsdag 18.00 – 18.30

Ämne: Digitalisering, Hållbarhet

Arrangör: GS1 Sweden

Plats: Donnersgatan 1, Kårhuset Rindi, Svensk Handel - Handelslandet Sverige

Karta

Se evenemangets plats på kartan

Beskrivning av samhällsfrågan

Hur kan detaljhandeln möta EU:s växande krav på hållbarhet och transparens i värdekedjan – och samtidigt stärka sin affär och innovationskraft?

Utökad information om evenemanget

Hur kan vi gemensamt lösa handelns hållbarhetsutmaningar genom nya affärsmodeller som både är cirkulära och affärsdrivande? EU:s kommande lagstiftningar ställer ökade krav på spårbarhet och standardiserad data i värdekedjan. Samtidigt öppnas möjligheter för innovation, ökad effektivitet, insiktsdriven affärsutveckling och stärkt konsumentrelation. Välkommen till framtidens butik och Almedalsgarderoben – en konkret och interaktiv upplevelse där uppkopplade, digitalt taggade (med QR och RFID) och spårbara produkter kan bli nyckeln till hållbar konkurrenskraft. Hur kan svenska detaljhandeln jobba proaktivt för att förena regelefterlevnad med affärsnytta och innovation? Hur ser framtidens affärsmodeller ut när varje produkt har ett digitalt liv? Vad krävs av politiken – och vad krävs av handeln?

Medverkande

Magnus Nikkarinen, Hållbarhetsansvarig, Svensk Handel

Staffan Olsson, Head of Public Affairs, GS1 Sweden

Anna-Karin Dahlberg, Chief Sustainability Officer, Lindex AB

Viktoria Arndt, Global Sales & Business Development Manager, Kappahl

Marcus Hartmann, Regional Head of Sustainability & Public Affairs, H&M

Evenemangsinformation

Evenemangstyp: Debatt/panelsamtal

Evenemangs-ID: 1802

Språk: Svenska

Förtäring: Nej

Arrangörsuppgifter

Kontaktperson: Josephine Wibeck, Head of Marketing, GS1 Sweden, josephine.wibeck@gs1.se

Webbplats: https://gs1.se/

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/925589/

Senast uppdaterad: Måndag 19 maj 2025