AI-driven marknadsföring – vad är deepfake?
Rullstolsanpassat
Teleslinga
Karta
Se evenemangets plats på kartan
Beskrivning av samhällsfrågan
Framtidens marknadsföring kommer genereras helt eller delvis av AI. Var går gränsen för vad som är att anse som deepfake och som behöver AI-markeras? När riskerar konsumenter att vilseledas? Hur bibehåller vi konsumenternas förtroende för reklamen?
Utökad information om evenemanget
Vilka etiska och juridiska krav ställs på AI-driven och AI-genererad marknadsföring och räcker de? Vi diskuterar motsättningen mellan de juridiska och etiska kraven och möjligheterna till framgångsrik marknadsföring. Vilka andra etiska frågor behöver annonsörer och kreatörer ta hänsyn till nu och framåt?
Medverkande
Cecilia Torelm Tornberg, Advokat och partner, Advokatfirman MarLaw
Lisa Blom, Industry Relations Lead Northen Europe, Google
Karin Vajta Engström, Head of Communications, AI Sweden
Jakob Rönnerbäck, jurist, Sveriges Annonsörer
Sandra Hanson, Advokat och Partner (moderator), Advokatfirman MarLaw
Evenemangsinformation
Evenemangstyp: Debatt/panelsamtal
Evenemangs-ID: 1253
Språk: Svenska
Förtäring: Nej
Arrangörsuppgifter
Kontaktperson: Åsa Rydgren, Projektansvarig Mediescenen, Utgivarna
Senast uppdaterad: Onsdag 18 juni 2025