Gå till startsidan
Gå till startsidan
Sök

AI-driven marknadsföring – vad är deepfake?

Tisdag 14.25 – 14.55

Ämne: Kommunikation/information

Arrangör: Reklamombudsmannen,Advokatfirman MarLaw,IAB Sverige

Plats: Mellangatan 7, Mediescenen

Rullstolsanpassat

Rullstolsanpassat

Teleslinga

Teleslinga

Karta

Se evenemangets plats på kartan

Beskrivning av samhällsfrågan

Framtidens marknadsföring kommer genereras helt eller delvis av AI. Var går gränsen för vad som är att anse som deepfake och som behöver AI-markeras? När riskerar konsumenter att vilseledas? Hur bibehåller vi konsumenternas förtroende för reklamen?

Utökad information om evenemanget

Vilka etiska och juridiska krav ställs på AI-driven och AI-genererad marknadsföring och räcker de? Vi diskuterar motsättningen mellan de juridiska och etiska kraven och möjligheterna till framgångsrik marknadsföring. Vilka andra etiska frågor behöver annonsörer och kreatörer ta hänsyn till nu och framåt?

Medverkande

Cecilia Torelm Tornberg, Advokat och partner, Advokatfirman MarLaw

Lisa Blom, Industry Relations Lead Northen Europe, Google

Karin Vajta Engström, Head of Communications, AI Sweden

Jakob Rönnerbäck, jurist, Sveriges Annonsörer

Sandra Hanson, Advokat och Partner (moderator), Advokatfirman MarLaw

Evenemangsinformation

Evenemangstyp: Debatt/panelsamtal

Evenemangs-ID: 1253

Språk: Svenska

Förtäring: Nej

Arrangörsuppgifter

Kontaktperson: Åsa Rydgren, Projektansvarig Mediescenen, Utgivarna

Senast uppdaterad: Onsdag 18 juni 2025