Framtidens detaljhandel - anpassning och tillväxt i en föränderlig värld
Karta
Se evenemangets plats på kartan
Beskrivning av samhällsfrågan
Detaljhandeln står inför nya utmaningar och möjligheter. Hur kan branschen anpassa sig för att fortsätta växa i en tid präglad av ständig förändring och osäkerhet?
Utökad information om evenemanget
Detaljhandeln har överlevt kriser och utmaningar som digitalisering, pandemin, förändrade konsumentbeteenden, geopolitisk instabilitet och inflation. Under vårt seminarium diskuterar vi tillsammans med en expertpanel hur affärsmodeller behöver förändras och vilka nya modeller som kan säkerställa fortsatt tillväxt. AI spelar en avgörande roll i denna transformation. Med teknikens hjälp kan detaljhandeln skapa datadrivna insikter och effektiviseringar som optimerar verksamheter. Samtidigt sätter ökade krav på hållbarhet press på branschen. Det är en utmaning som också erbjuder möjligheter till innovation och differentiering. Under seminariet får du konkreta exempel på framgångsrika strategier och insikter som kan driva tillväxt. Kom och låt dig inspireras av de förändringar som formar framtidens detaljhandel.
Medverkande
Malin Andrée, Nordic Consumer & Health Leader, Global Retail Leader, EY
Eric Lundberg , VD, ICA Sverige
Marcus Hartmann , Regional Head of Sustainability & Public Affairs, H&M
Marcus Lord , Retail Media Manager, Stadium
Annelie Nässén, VD, Forex
Per Ljungberg , Enhetschef Innovation, Svensk Handel
Evenemangsinformation
Evenemangstyp: Seminarium/föreläsning
Evenemangs-ID: 1193
Språk: Svenska
Förtäring: Nej
Arrangörsuppgifter
Kontaktperson: Elina Raeder, Marketing Manager, EY, elina.raeder@se.ey.com
Senast uppdaterad: Onsdag 21 maj 2025