Jakten på unga nyhetskonsumenter – hur når vi ut till nästa generation?
Rullstolsanpassat
Teleslinga
Karta
Se evenemangets plats på kartan
Beskrivning av samhällsfrågan
Att nå nästa generations mediekonsumenter är avgörande för mediers framtid och förtroende och för demokratin. Alla medier kämpar med att locka unga målgrupper.
Utökad information om evenemanget
UR och SVT delar med sig av insikter från nya satsningen Nyhetskoll. Aftonbladet och IN/LAB berättar om sina metoder.
Medverkande
Alice Loth, Redaktör, SVT Nyhetskoll
Christina Friborg, pedagogisk redaktör, Nyhetskoll
Esam Touma, content & community specialist IN/LAB, Schibsted
Martin Schori, AI- och innovationschef, stf ansvarig utgivare, Aftonbladet
Anna Tsuboi, Journalist och programledare på Tänk Till
Evenemangsinformation
Evenemangstyp: Debatt/panelsamtal
Evenemangs-ID: 1169
Språk: Svenska
Förtäring: Nej
Arrangörsuppgifter
Kontaktperson: Åsa Rydgren, Projektansvarig Mediescenen, Utgivarna
Senast uppdaterad: Onsdag 18 juni 2025