Region Gotland
Reception och regionupplysning
Visborgsallén 19
621 81  Visby
Telefon: 0498-26 90 00
E-post: regiongotland@gotland.se Lämna dina synpunkter

Lättläst om vaccination

Du som är över 18 år
kan vaccinera dig,
mot coronaviruset.
Det kostar ingenting.

Om vaccination 

Du får vaccinet med en spruta i armen.
Du behöver vaccinera dig flera gånger,
men inte samtidigt.

Lättläst information

På 1177.se kan du läsa mer om viruset och vaccinet:

Där finns också information översatt till flera språk
 

Hur du bokar tid för att  vaccinera dig

Ring telefonnummer 0498-26 98 00
på vardagar mellan
klockan 06.30 och 12.00.

Du lämnar ditt telefonnummer
sedan ringer de upp dig.

Du kan också åka
till en mottagning och

vaccinera dig.
Utan att boka tid.
Så kallad drop-in.

Digital bokning via en app

Du som bor på Gotland och är över 18 år
kan också boka med en app 
i mobiltelefonen.

Appen heter Alltid Öppet.
Där kan du bara boka tid åt dig själv.

Du hittar appen där du hämtar
appar i din telefon. Den ser ut såhär:

Be gärna någon du känner om hjälp.

Här kan du läsa mer om hur
du laddar ner och bokar i appen:

Hitta direkt