Region Gotland
Reception och regionupplysning
Visborgsallén 19
621 81  Visby
Telefon: 0498-26 90 00
E-post: regiongotland@gotland.se Lämna dina synpunkter

Lättläst om vaccination

Nu vaccineras vi på Gotland
mot coronaviruset.

Det kostar ingenting och alla som
vill ska få vaccinet.

Nu erbjuds vaccinet till alla
personer över 18 år.

Personer under 18 år kan
inte boka tid för vaccination än.

Vi måste fortsätta att följa
råden om att hålla avstånd,
säger myndigheterna.

Råden gäller även dig som är
vaccinerad eller har haft corona.

Så här bokar du tid för att 
vaccinera dig

Ring och boka

Om du är med i någon av dessa
grupper kan du ringa 0498-26 98 00
och boka en tid för vaccination.

Digital bokning via en app

Är du folkbokförd på Gotland kan du
också boka tid med en app i din telefon.
Appen heter Alltid Öppet.
I appen kan du bara boka tid åt dig själv.

Du hittar appen där du hämtar
appar i din telefon. Den ser ut såhär:

Be gärna någon du känner om hjälp.

Här kan du läsa mer om hur
du laddar ner och bokar i appen:

Frågor och svar

Har du frågor om vaccination finns
det en del svar här:

Mer information om vaccinet

På 1177.se kan du läsa mer
om vaccinet:

På krisinformation.se kan du läsa mer
om vaccinet, medicin och behandling
mot covid-19:

Hitta direkt