Du som är 12 år eller äldre
kan boka en tid för vaccination.
Du som är 18 år eller äldre
och det är mer än 3 månader
sedan du tog dos 2 kan du
boka tid för vaccination dos 3.
Du som är 65 år eller äldre
och det är mer än 4 månader
sedan du tog dos 3 kan du
boka tid för vaccination dos 4.
Vi måste fortsätta att följa
råden om att stanna hemma
om man är sjuk.
Råden gäller även dig som är
vaccinerad eller har haft corona.
Så här bokar du tid för att
vaccinera dig
Ring och boka
Du som är under 18 år kan bara
boka via telefon 0498-26 98 00
och med hjälp av din förälder
eller vårdnadshavare.
Ring mellan klockan 06.30–15.30.
Du kommer till en telefonsvarare.
Knappa in ditt telefonnummer.
Då får då en tid när en bokare ringer upp dig.
Sedan bokar ni tillsammans in
en tid som passar dig
Du som är över 18 år kan också boka
med en app.
Digital bokning via en app
Är du folkbokförd på Gotland kan du
också boka tid med en app i din telefon.
Appen heter Alltid Öppet.
I appen kan du bara boka tid åt dig själv.
Du hittar appen där du hämtar
appar i din telefon. Den ser ut såhär:
Be gärna någon du känner om hjälp.
Här kan du läsa mer om hur
du laddar ner och bokar i appen:
- Digital bokning i Alltid Öppet (inte lättläst)
Drop-in
Nu kan du vaccinera dig mot covid-19
utan att boka tid.
Så kallad drop-in.
Frågor och svar
Har du frågor om vaccination finns
det en del svar här:
- Frågor och svar om vaccination (inte lättläst)
Mer information om vaccinet
På 1177.se kan du läsa mer
om vaccinet: