Vissa kakor (cookies) är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera. De som du kan välja används för att utveckla och förbättra webbplatsen samt anpassa innehåll och funktioner för dig.
Mer information om kakor (cookies)
Utan rent vatten kan vi inte leva. Därför måste vi ta hand om vattnet som finns i vår natur.
Region Gotland samlar in sopor på hela Gotland.
Mycket skräp går att använda igen.
Det finns sju centraler för återvinning på Gotland.
När vi bygger på Gotland vill vi skapa ett gott liv för människor, djur och natur.
Välkommen till Region Gotlands sidor om miljö och hälsa.
Det är viktigt att elda på rätt sätt. så elden inte sprider sig och att inte giftiga ämnen kommer ut i luften.