Sök

Upphandlingsstöds­enheten byter namn men inte uppdrag

I samband med omorganisationen på Regionstyrelseförvaltningen 1 juni, 2024 byter upphandlingsstödsenheten namn till inköpsenheten.

Region Gotland har de senaste åren gjort ett omfattande utvecklingsarbete inom området inköp. I och med det har enhetens uppdrag diversifierats. Tidigare arbetade enheten huvudsakligen med att samordna, genomföra och stödja vid upphandlingar tillsammans med kravställare från förvaltningarna. Nu omfattar uppdraget även strategiskt inköp, hållbarhetsarbete och försörjningsberedskap inom inköp, samordning av avtalsförvaltning samt upphandlingsjuridiska frågor. Namnet inköpsenheten rimmar därför bättre med enhetens nuvarande uppdrag.

Inköp är alltmer en strategisk fråga och inte längre enbart ett stöd vid upphandlingar. Inköp är även ett mer vanligt förekommande begrepp runt om i övriga Sverige.

Utvecklingen inom inköp fortsätter - nu med ett nytt namn som bättre motsvarar vårt arbete med att göra goda affärer för alla parter.

Har ni frågor så kontakta oss gärna på vår befintliga mejladress upphandlarna@gotland.se. Till den adressen är ni fortsatt välkomna att komma med frågor och synpunkter.

Kontakta Region Gotland

Inköpsenheten

Visborgsallén 19

621 81 Visby

Vår upphandlingsupport svarar på frågor som rör inköp, upphandling och avtal. Om vi inte kan svara på frågan så hjälper vi dig att komma i kontakt med rätt person eller avdelning.

Vår support är öppen varje vardag och vi svarar alltid så fort vi kan.

Region Gotlands kundtjänst

Vi svarar på frågor om vår service och verksamheter, hör av dig till oss på telefon eller e-post.

Öppettider idag:  07.00 – 17.00

Sidinformation

Senast uppdaterad:
8 augusti 2024

Sidfot

Sidfot logga

Kontakta Region Gotland

Vi svarar på frågor om vår service och verksamheter, hör av dig till oss på telefon eller e-post.

Öppettider idag:  07.00 – 17.00