Sök

Drip Traveller: Hantera dina resor digitalt

Med Drip Traveller Gotland kan du enkelt boka och avboka dina resor, påboka avbokade resor och se om din bil snart är framme, i stället för att ringa. Följ instruktionerna steg för steg så är du snart igång med appen Drip Traveller Gotland!

OBS! Tänk på att du inte kan boka sjukresor via appen.

För att komma igång med appen måste du ha ditt kundnummer tillgängligt och ditt mobilnummer måste vara registrerat. Saknar du ditt kundnummer eller vill du registrera ditt mobilnummer, ring beställningcentralen på 0200-260660 knappval 1.

Skriv in adressen gotland.dripbydrt.com/traveller-app i webbläsaren i mobilen eller på datorn, eller ladda ner appen "Drip Traveller Gotland" som Android-app från Google Play eller iPhone-app i App Store.

När du har laddat ner och öppnat appen blir du först ombedd att skriva in ditt kundnummer. Skriv in ditt kundnummer på inloggningssidan och klicka på knappen "Hämta SMS-kod". Skriv in den kod du fått i SMS:et och välj en pinkod. När du har gjort det kan du logga in.

Om du vill kunna boka resa på fler enheter (mobiltelefon, läsplatta, dator) ska du registrera dig på samma sätt på alla. SMS-koden skickas alltid till det mobilnummer som kundtjänst har registrerat som ditt primära nummer.

Kontakta Region Gotland på telefon 0498-269000 eller gå in på websidan etjanst.gotland.se/dripombud om du önskar vara ombud för en eller flera resenärer. Längst upp till höger kan du växla mellan de resenärer som du är ombud för.

När du är registrerad som ombud skriver du in gotland.dripbydrt.com/traveller-app i din webbläsare eller laddar ner "Drip Traveller Gotland" från App Store eller Google Play.

Logga in genom att ange resenärens kundnummer och kryssa i att du är ombud. Hämta SMS-kod. Du får koden till din mobiltelefon. När du har bekräftat skriver du in kundnumret igen och en personlig pinkod på fyra siffror.

När du har loggat in kan du beställa dina resor under menyvalet "Beställ resa': Du fyller i resans start och mål, datum samt tid och anger om tiden är önskad avresetid eller när du behöver vara framme. Du kan också lägga till behov och medresenärer om ditt färdtjänsttillstånd medger det.

Beställ och vänta på att appen letar efter förslag. Du blir sedan ombedd att bekräfta resan.

Under Resedetaljer kan du växla mellan Översikt och Karta. I översikten får du bekräftelse på om resan är bokad och du får möjlighet att avboka.

Gå in på Mina resor i menyn för att få en översikt över kommande bokade resor. Genom att gå in på en enskild resa får du möjlighet att ändra.

Under Min Profil ser du vad som kännetecknar din resenärsprofil.

Färdtjänst

Telefontid vardagar: 07.00–17.00

Färdtjänst knappval 5

Telefon beställning av resor: 0200-26 06 60

Kontakta Region Gotland

Vi svarar på frågor om vår service och verksamheter, hör av dig till oss på telefon eller e-post.

Öppettider idag:  stängt (Långfredag)

Sidinformation

Senast uppdaterad:
26 mars 2024
Dela sidan

Sidfot

Sidfot logga

Kontakta Region Gotland

Vi svarar på frågor om vår service och verksamheter, hör av dig till oss på telefon eller e-post.

Öppettider idag:  stängt (Långfredag)